Segélyhíváskor mire kell figyelni? (44)

Segélyhíváskor az ember szeretne minél gyorsabban segítséget kapni. Ehhez jó, ha tudod, hogyan tudsz legjobban felkészülni. Ilyen esetben a mentők, tűzoltók vagy a rendőrség biztosan meg fog kérdezni bizonyos alap információkat. Ha orvost, ügyeletet hívsz, akkor is. Ezek legyenek nálad, vagy ezekre készülj fel segélyhíváskor:


- röviden mondd el, mi történt: baleset, tűz, lopás stb.
- kivel történt? Veled? Mással? Egy ember vagy több ember érintett benne?
- hol történt? Ha tudod, add meg a címet. Ha otthon történt, a tolmács látja a címedet, így gyorsabban tudja megadni. A KONTAKT-ban van úgynevezett GPS küldési lehetőség. Ha megnyomod a GPS gombot, a tolmács szöveges üzenetben megkapja a koordinátáidat, és a térkép alapján el tudja mondani a telefonban, hogy hol tartózkodsz. Ehhez persze fontos, hogy a készüléken be legyen kapcsolva a helymeghatározás engedélyezése. És még ilyenkor is előfordulhat, hogy nem pontos adatot ad, ezt tudnod kell.
- név, cím: ez szükséges az azonosításhoz. A tolmács ezeket látja, így megadhatja gyorsan. Telefonszám: A KONTAKT-ot visszahívni ügyeleti időben nem tudják a halló személyek, így jobb, ha SMS számot adsz meg, és SMS-ben tájékoztatnak, hogy hívni szeretnének, vagy megcsörgetnek, tehát te KONTAKT-on keresztül újra fel tudod őket hívni.

A gyors adatközlés életet menthet, így jó, ha tisztában vagy a segélyhívások menetével előre, és az adatokat, információkat még a hívás előtt végiggondolod.