Segélyhívásnak minősül minden olyan eset, amikor valakinek az élete, vagy komoly, értékes tulajdona veszélyben van, és azonnali életmentést, beavatkozást vagy intézkedést igényel.


- Rendőrség: lopás, betörés, verekedés, családon belüli erőszak, fenyegetettség, stb. bejelentése
- Mentő: baleset, haláleset, életveszélyes sérülés, rosszullét, és bármilyen egészségügyi vészhelyzet, ami nem várhat a következő munkanapig.
- Tűzoltó: tűzeset, füst, gázrobbanás, életveszélyes omlás vagy elakadás, ami nem várhat a következő munkanapig.
- Orvos: bizonyos esetben nem kell mentőt hívni, az ügyeletes orvos az illetékes, vagy információt akarsz kérni, hogy hová kell bemenni egy bizonyos esettel, melyik ügyeletes kórházba? Ha nem várhat a következő munkanapig, akkor ilyet is intézhetsz akár éjjel, hétvégén.

Lehet, hogy neked valami fontosnak, sürgősnek tűnik. Például a főnöknek jelezni, hogy reggel nem tudsz bemenni dolgozni? Ezt e-mailben, SMS-ben is el tudod intézni. Emberi élet, vagy érték, vagyontárgy nem múlik rajta, nem sürgős hívás. Ilyet nem fogadnak a tolmácsok. Ha mégis felhívod ilyen, nem vészhelyzetben a tolmácsot, akkor erről a tolmács téged és a KONTAKT Központot is fogja tájékoztatni.