Egy hívás hány perc lehet maximum?

Egy hívás maximum 30 perc lehet.

Miért fontos ez?

A szakmai iránymutatás szerint ahhoz, hogy a jelnyelvi tolmácsok minőségi munkát végezhessenek, 20 percig dolgozhatnak egyben. 20 perc után a koncentráció, a figyelem, az agy fárad, így kevésbé tud minőségi munkára. Amikor párban dolgoznak a tolmácsok, legalább 20-30 percenként ezért váltják egymást, hogy pihenhessenek. A KONTAKT-ban a hívás során ennél még inkább megterhelő a munka, hiszen videón keresztül nehezebb fordítást végezni, ha szakadozik, kockásodik a kép, az agynak jobban kell figyelnie, hogy a hiányzó részeket összerakja, kiegészítse. Valamint 1 irányba, 1 pontba néz a tolmács. A képernyő folyamatos figyelése is jobban fáraszthat mint egy élő ember, élő környezet, amit nézni kell.

A hívás nem szakad meg automatikusan, csak a tolmács fogja jelezni, hogy lejár az idő. Így ha 1-2 percet túlcsúsztok a 30 percen, nem baj.

De a tolmácsok egészsége, a tolmácsolás minősége érdekében kérjük, hogy figyeljetek erre és tartsátok tiszteletben a szabályt, ami egyébként szerződéses kötelezettség is.