A KONTAKT Tolmácsszolgáltatás igénybevételekor, a hívás indítása után 6 kategóriából választhatsz, majd meg kell adni, hogy milyen nyelven, hogyan kommunikálsz. Erre azért van szükség, hogy a jelnyelvi tolmács felkészülhessen, és a neked megfelelő kommunikációs csatornát használja már az első pillanattól kezdve.

Az írótolmácsolás választásakor a tolmács erről értesül, így ha felveszi a hívásodat, egyből tudni fogja, hogy nem jelnyelven kell veled kommunikálnia. A tolmács videón keresztül megjelenik, elmondhatod neki, hogyan szeretnéd tőle az információkat megkapni:

- írásban: a csetablak megnyitásával láthatóvá válik a tolmács által írt üzenet

- szájról-olvasással: a tolmácsok az információt elmondhatják, így a szájról-olvasásra is tudsz támaszkodni egy híváskor vagy ügyintézéskor

- hangban: a hangszóró bekapcsolásával hallhatod is a tolmácsot, így akár hangban és szájról olvasással is kommunikálhattok egyszerre

A tolmács felé te is különbözőképpen kommunikálhatsz:

- írásban: a csetablak megnyitásával üzenetet küldhetsz a tolmácsnak

- hangban: a mikrofon bekapcsolásával a tolmács hallani fog téged