A KONTAKT Tolmácsszolgálat windows alapú applikációját elindítva jelentkezzünk be.

{{01_belépés.png}}

Ha a program bezárásához az X (bezárás) gombot használtuk, akkor a belépési adatokat megjegyzi, és nem kell újból megadni őket.

3 féle hívástípus létezik a KONTAKT applikációban:

1: másik KONTAKT ügyfél közvetlen hívása, tolmács segítsége nélkül

2: telefonhívás - ilyenkor a jelnyelvi tolmács az általunk megadott telefonszámot hívja és segít a kommunikációs akadálymentesítésben

3: helyi tolmácsolás - ilyenkor a velünk együtt lévő halló személlyel, személyekkel való kommunikációban segít a jelnyelvi tolmács


1: másik KONTAKT ügyfél hívása közvetlenül:

Névjegyzékből:

Kétféle névjegyzéket találhatunk. Az egyik a KONTAKT-os ügyfelek jegyzéke. Aki az ügyfélprofiljában jóvá hagyta, hogy a számát mások is lássák, azt a nevére rákeresve (csak vezeték vagy keresztnév) megtalálhatjuk és hívhatjuk a {{27_winapp_hivasgomb.png}} zöld hívás gombbal vagy üzenetet küldhetünk nekik.

Annak a hallássérült barátunknak, ismerősünknek akivel sűrűn beszélünk, el is menthetjük a számát a Helyi névjegyzékben. Innen később egy gombnyomással tudjuk hívni, vagy küldhetünk üzenetet a számára.

A KONTAKT számának megadásával:

Az alul található, Telefonszám/KONTAKT szám: mezőbe beírjuk a telefonszámot vagy KONTAKT számot akit hívni szeretnénk. Ha sűrűn hívjuk, a névjegyzékbe el is menthetjük. Ha beírtuk a telefonszámot, akkor a mellette lévő {{27_winapp_hivasgomb.png}} zöld hívás gombbal tudjuk indítani a hívást.


2: Telefonhívás a KONTAKT segítségével

A Telefonszám/KONTAKT szám: mezőbe beírjuk a telefonszámot, amit hívni szeretnénk. Ezt a számot a tolmács látni fogja már, mikor fogadja a hívásunkat. A mellette lévő {{27_winapp_hivasgomb.png}} zöld hívás gombbal tudjuk indítani a hívást.

A megjelenő híváskategóriák közül dupla kattintással válasszunk egyet, ami legjobban ráillik a témára, amit épp intézni szeretnénk telefonon keresztül. A kategóriát a jelnyelvi tolmács a hívás fogadásakor látja, így fel tud készülni a beszélgetés témájára.

Majd válasszuk ki, hogy milyen módon kommunikálunk:

- jelnyelven

- írótolmácsolással: ez nem csak az írótolmácsolást foglalja magában. Jelelni nem tudó nagyothalló ügyfeleink részére szájról olvasási lehetőséget, hangkommunikációt, írásos kommunikációt is biztosítanak a tolmácsok - kérés szerint.


3: Helyi tolmácsolás a KONTAKT segítségével

Ha a halló személlyel együtt vagyunk, a KONTAKT hívás során a jelnyelvi tolmács jelnyelvre fordítja amit a halló személy mond, amit mi jelelünk vagy mondunk, akkor azt pedig a halló személy számára akadálymentesíti.

Nyomjuk meg a KONTAKT Windows applikációjának jobb oldalán található narancssárga, KONTAKT ikonú {{27_winapp_vri_gomb.png}} gombot.

A megjelenő híváskategóriák közül dupla kattintással válasszunk egyet, ami legjobban ráillik a témára, amit épp intézni szeretnénk. A kategóriát a jelnyelvi tolmács a hívás fogadásakor látja, így fel tud készülni a beszélgetés témájára.

Majd válasszuk ki, hogy milyen módon kommunikálunk:

- jelnyelven

- írótolmácsolással: ez nem csak az írótolmácsolást foglalja magában. Jelelni nem tudó nagyothalló ügyfeleink részére szájról olvasási lehetőséget, hangkommunikációt, írásos kommunikációt is biztosítanak a tolmácsok - kérés szerint.

Hívás közben ne felejtsük el a mikrofont és a hangszórót bekapcsolni, hogy a velünk lévő halló személy és a tolmács hallják egymást, ezáltal a tolmács tudjon oda-vissza fordítani.


Hívás közben elérhető funkciók, beállítások: Ha a jelnyelvi tolmács vagy a másik KONTAKT ügyfél megjelent a képernyőn, további funkciók válnak elérhetővé. Ezekről részletesen itt olvashatsz: Kattints ide!