Beállítások a KONTAKT Windows alapú applikációjában (66)

A KONTAKT Tolmácsszolgálat windows alapú applikációját elindítva jelentkezzünk be.

{{01_belépés.png}}

Ha a program bezárásához az X (bezárás) gombot használtuk, akkor a belépési adatokat megjegyzi, és nem kell újból megadni őket.
A Beállításokba a felső soron található fogaskerék ikonra kattintva tudunk belépni, és az alábbi felületet látjuk:

{{02_winapp_beallitasok.png}}

A beállítások menü használata a Windows applikációban

Hívás kamera: itt a lenyíló menüben válasszuk ki a webkameránkat, vagy a laptop beépített kameráját. Híváskor ezt az eszközt fogja használni a program.
Hívás mikrofon: itt a lenyíló menüben válasszuk ki a mikrofont, vagy a laptop beépített mikrofonját. Híváskor ezt az eszközt fogja használni a program, ezen keresztül tudunk beszélni a tolmácshoz, ha szeretnénk.

Üzenetküldés kamera: itt a lenyíló menüben válasszuk ki a webkameránkat, vagy a laptop beépített kameráját. Ha üzenetet hagyunk egy másik KONTAKT felhasználó számára, akkor ezt az eszközt használja a program.
Üzenetküldés mikrofon: itt a lenyíló menüben válasszuk ki a mikrofont, vagy a laptop beépített mikrofonját. Offline üzenet küldésekor ezt az eszközt fogja használni a program, ezen keresztül tudunk beszédet rögzíteni a küldött üzenethez.

Mikrofon alapértelmezett bekapcsolása: Ha ezt bepipáljuk, akkor a hívások és az üzenetküldés során a mikrofonunk mindig alapértelmezetten be lesz kapcsolva, nem kell külön ki-bekapcsolni. Elsősorban olyan nagyothalló ügyfeleink számára javasoljuk ennek a bekapcsolását, akik érthetően beszélnek, tehát a tolmács felé hanggal kommunikálnak.
Hangszóró alapértelmezett bekapcsolása: Ha ez be van pipálva, akkor már minden hívás elején aktív lesz a hangszóró, tehát egyből halljuk a tolmácsot, ha beszélni kezd. Nem kell külön bekapcsolnunk a hangszórót. Ezt olyan nagyothalló ügyfeleink számára javasoljuk, akik támaszkodnak a tolmács hangjára is a szájról-olvasás vagy írásos kommunikáció mellett.
Természetesen a mikrofont és a hangszórót a hívás során külön is lehet kezelni. Tehát hívás alatt ha szükséges ki-be tudjuk kapcsolni. Például ha siket ügyfeleink általában telefonálásra használják a programot, de egyszer szükségük van arra, hogy a velük lévő halló személy számára a tolmács fordítson, akkor be tudják kapcsolni a mikrofont és a hangszórót is hívás közben, akár egyszeri alkalommal is.

Egyedi csengőhang: azon ügyfeleink számára, akik szeretnének beállítani valamilyen egyedi csengőhangot, amit akkor hallgatnának szívesen, amikor hívásuk érkezik, ebben a menüben van lehetőség.

FONTOS! A beállításokban kiválasztott eszközök legyenek alapértelmezetten is kiválasztva a számítógépen.
Ennek ellenőrzése: Windows gombot nyomjuk meg és kezdjük begépelni: hangbeállítások. Kattintsunk rá, majd ellenőrizzük, hogy a kimenet (hangszóró) és a bemenet (mikrofon) esetében ugyanaz van beállítva itt, mint amit a KONTAKT programban beállítottunk.