A KONTAKT Windows alapú applikációjában elindítjuk a hívást. A hívás indításának módjáról itt olvashatsz: Kattints ide! 


Ha a hívott fél felvette a hívásunkat, vagy fogadtunk egy bejövő hívást, akkor a felület így néz ki:

{{27_winapp_hivasban.png}}


Középen látod a tolmácsot vagy a másik KONTAKT ügyfél videóképét. A sarokban a visszajelző képernyőn látod a saját videódat. Ezen ellenőrizheted, hogy a tolmács jól lát-e téged.

Bal oldalon a cset ablakban hívás közben tudtok szöveges üzenetet is küldeni egymásnak. A jelnyelvi tolmácsot megkérheted, hogy bizonyos információkat írásban is rögzítse. Ha írótolmácsolást választasz, akkor a tolmács által írt üzenetet is ebben az ablakban fogod látni.

Jobb oldalon egy olyan panelt látsz, ahol információkat és különböző beállítási lehetőségeket tudsz elérni.


{{29_winapp_hivasban_gombok.png}}

1: Ez a blokk mutatja az adott aktív hívásunk stabilitását és adatforgalmi sebességét. Ha akadozik a hívásunk, nincs kép, vagy sokszor kockásodik a kép, akkor ez megmutathatja, hogy valóban az internet akadozik-e. Ha igen, akkor érdemes az internetet ellenőrizni, esetleg közelebb vinni az eszközt a routerhez ha lehet.

2: A hívás végével a piros gombot megnyomva tudjuk bontani azt.

3: Itt több gombot is találhatunk.

 - Nyíl: ha a hívásunk nehezen épül fel, nincs kép hosszú ideig, akkor ezzel a gombbal tudjuk újraindítani a hívásunkat anélkül, hogy bármelyik hívásban lévő félnél megszakadna. Ha megnyomtuk, várjunk egy kicsit, majd ha továbbra sem változik a helyzet, keressük meg az okát: internet, kamera-beállítás, stb.

- Szünet gomb: a hívás pillanatnyi megállítására szolgál. Ha megnyomjuk, akkor a velünk hívásban lévő nem lát és nem hall minket. Erre akkor lehet szükség, hogy ha nem akarjuk bontani a vonalat, de folytatjuk még a hívást vagy átmegyünk egy másik helyiségbe, mással beszélünk éppen. Ugyanezt a gombot kell megnyomni, ha vissza akarunk térni a híváshoz.

- Kamera: A hívás elején automatikusan be van kapcsolva. Ezt a hívás során ha nincs rá szükségünk, kikapcsolhatjuk. Akkor a hívásban lévő másik fél nem lát minket, csak egy fekete képernyőt. De beszélni és írásban kommunikálni továbbra is tudunk vele.

- Mikrofon: Ha nem szürke, akkor aktív, be van kapcsolva. A beállítások menüben beállíthatjuk, hogy minden hívás elején legyen alapból ki vagy bekapcsolt állapotban. Hívás közben bármikor módosíthatjuk, ki-be kapcsolhatjuk.

4: A mikrofon és a hangszóró beállításához szükséges csúszkák.

Az általunk használt eszközök nagyon eltérő fizikai és szoftveres beállításokkal rendelkezhetnek a hang terén, így szükség lehet rá, hogy finoman hangoljuk a hangkommunikációt. Ha a halló személy számára vagy számunkra nem megfelelő a hang, állíthatunk a hangbeállításokon itt a csúszkák segítségével. 

Mikrofon: Amikor mi beszélünk a tolmácshoz. Ezt lejjebb húzva tudjuk halkítani magunkat a tolmács felé. Érdemes ezt a gombot egészen halkra állítani, mert a tolmács a saját eszközén is tud még rajta állítani. Ha túl magasan van, összegerjedhet.

Hangszóró: Ha nem jól halljuk a tolmácsot, vagy a velünk lévő halló személy nem hallja jól a tolmácsot, akkor finoman állítsunk ezen is. A gerjedés elkerülése érdekében csak piciket állítsunk rajta, és a mikrofonnal együtt, tehát vegyünk vissza a mikrofonból, ha hozzáadunk a hangszóróhoz és gerjedni kezd.