Segíthetünk? Archívum - KONTAKT Tolmácsszolgálat

Lenovo YOGA Tablet – kamerabeállítás

Lenovo YOGA tabletet használó ügyfeleink figyelmébe ajánljuk.

A Lenovo YOGA tablet alapból álló helyzetre van tervezve (mint egy telefon), a KONTAKT alkalmazást viszont fekvő helyzetben használjuk, ezért szükséges a kamerát 90°-kal elforgatni.

Nézzük ezt a gyakorlatban! Indítsd el a KONTAKT alkalmazást:

lenovo-1

Lépj a Beállítások menüpontra, majd válaszd ki a Video menüpontot:

lenovo-2

Itt válaszd a Videokép elforgatásának beállítása egyénileg menüpontot:

lenovo-3

Jelöld be a 90 fokot:

lenovo-4

Kész is van!

Olvasd tovább Cikk bezárása

A regisztráció folyamata egyéni ügyfeleink számára

A regisztrációs felületet itt éred el: Regisztráció

  • Adj meg egy bejelentkezési nevet. Ez lehet bármilyen név, ezzel fogsz tudni bejelentkezni a szolgáltatásba, ezért jól jegyezd meg! pl.: nagyjanos
  • Adj meg működő e-mail címét. Ezen keresztül fogsz kapni a regisztráció végén egy aktiváló e-mailt, amiben találsz egy linket. Erre a linkre kattintva megerősíted az e-mail címed, így lesz teljes a regisztráció. A szolgáltatással kapcsolatos minden fontos információt ezen az e-mail címen keresztül kapsz meg tőlünk. (Javasoljuk, hogy gmail-es címet adj meg, vagy készítsd magadnak, néhány szolgáltatónál – pl.: freemail, citromail, stb. – nem minden esetben érkeznek meg a küldött leveleink!)
  • Adj meg egy jelszót: Minimum 6 karakter, legyen benne betű, szám, kis- és nagybetű vagy karakter is. A jelszót ne add ki másnak. Úgy állítsd be, hogy emlékezz rá. Ha elfelejted, kérhetsz e-mailben jelszó visszaállítást.
  • Jelszó megerősítése. Add meg újra a jelszót.
  • Családi név megadása. Például Kovács, Tóth, Kiss, stb.
  • Keresztnév megadása. Például Tamás, Júlia, Zoltán, stb.
  • Add meg SINOSZ tagsági számodat! Fontos, hogy tagsági viszonyod érvényes legyen!
  • Add meg a születési dátumodat ilyen formában: év.hónap.nap

A rendszer jelzi, ha valahol nem jól írod be a várt adatot. Minden mező kitöltése kötelező!

  • Válaszd ki, hogy mire szeretnél regisztrálni:
    • Ha nem vagy a SINOSZ tagja, a KONTAKT Tolmácsszolgáltatásra nem tudsz regisztrálni. Ezután a Regisztráció gomb megnyomásával be is fejezheted a regisztrációt.
    • Ha SINOSZ tag vagy, regisztrálhatsz a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás videó-tolmácsolási szolgáltatásaira! Tehát pipáld ki, hogy „KONTAKT felhasználónak jelentkezem”!
  • Igényelhetsz kölcsön készüléket. Ezek feltételeiről itt olvashatsz: <Kölcsön-készülék>
    • Ha készüléket szeretnél kölcsönözni válasz ki, milyen tolmácsszolgáltatást veszel igénybe legtöbbször, mire szeretnéd leginkább használni a KONTAKT-ot. Természetesen ez csak egy tájékoztató statisztika a számunkra, téged nem kötelez semmire, arra használod aztán, amire szükséged lesz!
    • Ha nem kérsz készüléket, mert van saját eszközöd, amin keresztül használhatod a szolgáltatást, akkor hagyd szabadon ezt a kérdést. A következő lépés:
  • Olvasd el a regisztráció feltételeiről szóló dokumentumot, és ha ez megtörtént, a pipával jelezd, hogy elfogadod! Ha kész, nyomd meg a gombot, hogy Regisztráció.
a-regisztracio-folyamata-egyeni-ugyfeleink-szamara

KONTAKT regisztrációs felület

A regisztráció sikerességéről e-mailben küldünk értesítést, ne felejtsd el a benne található linken keresztül megerősíteni a címed.

Ezután már csak várnod kell, hogy a KONTAKT üzemeltetés tájékoztatóját megkapd, amiben minden fontos információ benne lesz arról, mi a teendőd, hogyan írhatod alá a szerződést és miként veheted át a tabletet, ha igényeltél.

Ha kérdésed van vagy elakadsz valahol, keress bennünket nyugodtan az info@skontakt.hu címen!

Olvasd tovább Cikk bezárása

Tablet szerviz

Az ASUS kölcsönkészülékekre vonatkozó garancia 2015.11.30-án lejárt. Ez azt jelenti, hogy innentől kezdve nem csak Budapestre lehet szervizbe vinni. Aki továbbra is a hivatalos szervizbe szeretné vinni a készüléket, őket új helyen találja: Telemax (TMX) Kft. cím: Budaörs, Kinizsi u. 2/b. (http://tmx.hu)

Olvasd tovább Cikk bezárása

Mi a KONTAKT Tolmácsszolgálat célja?

A SINOSZ KONTAKT Tolmácsszolgálat általános célja, hogy – a magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvény előírásai alapján – siket, nagyothalló, siketvak és a kommunikációjukban egyéb okból akadályozott Ügyfeleink az ország minden pontján azonos eséllyel, azonos színvonalú, akadálymentesített kommunikációs szolgáltatásokhoz jussanak. Ennek érdekében szükséges a jelnyelvi tolmácsszolgálatok fejlesztése, a KONTAKT Tolmácsszolgálat igénybevételéhez szükséges kommunikációs eszközök biztosítása. Így érhető el, hogy hallássérült Ügyfeleink személyiségi, adatvédelmi jogaik tiszteletben tartása mellett, az esélyegyenlőség elvének maximális figyelembe vételével férjenek hozzá a személyes segítségnyújtáshoz.

A SINOSZ KONTAKT Tolmácsszolgálat elsődleges célja, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a megyei jelnyelvi tolmácsszolgálatokat finanszírozó magyar állam a jelenleginél sokkal költséghatékonyabban, eredményesebben, kisebb időráfordítással és rugalmasabban tartsa fenn a szolgáltatást, regisztrált Ügyfeleink pedig – a minden körülmények között rendelkezésre álló akadálymentes hozzáférésnek köszönhetően – motiváltabbá váljanak a közszolgáltatások igénybevételére.

 

A SINOSZ KONTAKT Tolmácsszolgálat közvetlen céljai:

a)      A VRS/VRI-szolgáltatások kialakítása és tesztelése a projekt megvalósítási időszakában,

b)      Hallássérült Ügyfeleink kommunikációs eszközökkel történő ellátása az akadálymentesítés érdekében,

c)      Kormányablakoknál, közintézményeknél és egyéb, közszolgáltatást biztosító intézményeknél a videó-tolmácsszolgáltatás igénybevételéhez szükséges kommunikációs eszközök próbajelleggel történő üzemeltetése a hallássérült Ügyfeleinkkel történő kommunikáció biztosításához,

d)      A VRS/VRI-szolgáltatás kiépítéséhez szükséges informatikai és műszaki háttér létrehozása, (a VRS/VRI leírásokat itt találja).

e)      A jelnyelvi tolmácsszolgálatok kibővítése JVTR-tolmács munkaállomásokkal. (JVTR = Jelnyelvi videó-tolmácsolási rendszer)

A SINOSZ KONTAKT Tolmácsszolgálat hosszú távú célja, hogy az Ügyfeleink akadálymentesített kommunikációs szolgáltatásokhoz jussanak, ezáltal társadalmi integrációjuk tovább javuljon, önálló életviteli lehetőségeik, munkaerő-piaci esélyeik növekedjenek. A KONTAKT Tolmácsszolgálat a megvalósítási szakasz után, a szerzett tapasztalatok alapján aktualizálni fogja a Szolgáltatási rendet, hogy a jövőben csatlakozni kívánó jelnyelvi tolmácsszolgálatok be tudjanak kapcsolódni a már kipróbált VRS/VRI-szolgáltatásba.

Olvasd tovább Cikk bezárása

Mi az a KONTAKT Tolmácsszolgálat?

A KONTAKT Tolmácsszolgálat egy Európában is újszerűnek számító videó-tolmácsolási rendszer.

Az infokommunikációs akadálymentesítés úgy valósul meg, hogy a tolmács (jelnyelvi vagy írótolmács) távolról közreműködik. A hallássérült ügyfél és a tolmács nem tartózkodik egy helyen. Videón, szöveges úton keresztül tudnak egymással kapcsolatba lépni, és így kerül bevonásra a harmadik, halló résztvevő – aki vagy együtt van a hallássérülttel vagy szintén egy harmadik helyen tartózkodik.

Első esetben a tolmács a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás videó-rendszerén keresztül látja a hallássérültet, és jelnyelven vagy írásban kommunikál vele. A hallóval pedig ugyanazon az eszközön keresztül, csak hanggal. A tolmács hallja a hallót és jelnyelvre/írásban fordítja őt, míg a hallássérültet hangra fordítja a hallónak.

A második esetben a halló ügyfelet a tolmács telefonon hívja fel, vagy azon keresztül hangüzenetet hagy neki. A hallássérült a videón keresztül jelnyelven vagy írásban közli a tolmáccsal, mit mondjon a halló számára. A halló által elhangzottakat a tolmács írásban vagy jelnyelven továbbítja a hallássérült felé a KONTAKT Tolmácsszolgáltatáson keresztül.

Célunk ezzel az, hogy Ügyfeleink az ország minden pontján azonos eséllyel, azonos színvonalú, akadálymentesített kommunikációs szolgáltatásokhoz jussanak.

Válassz az további menüpontokból, hogy még többet megtudhass a szolgáltatás lehetőségeiről, menetéről!

kommunikacioA

Olvasd tovább Cikk bezárása
KONTAKT