Hírek Archívum - Page 18 of 37 - KONTAKT Tolmácsszolgálat

Értjük egymást!

2015. február 23. KONTAKT üzemeltetés

Olvasd tovább Cikk bezárása

A budapesti szakmai konferencián ismertették a 70 ezer magyar siket és nagyothalló számára egy éve elindított videoalapú távjeltolmács-szolgáltatás tesztidőszakának eredményeit. Az Emmi államtitkára azt mondta, minden olyan fejlesztést üdvözölnek, ami ahhoz járulhat hozzá, hogy a látás- vagy hallássérültek, a mozgáskorlátozottak könnyebben hozzá tudjanak férni a közszolgáltatásokhoz.

A kormány elkötelezett a fogyatékossággal élő emberek önálló életvitelét, autonómiáját segítő szolgáltatások támogatása iránt – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára egy szerdai budapesti szakmai konferencián. A rendezvényen ismertették a 70 ezer magyar siket és nagyothalló számára egy éve elindított videoalapú távjeltolmács-szolgáltatás tesztidőszakának eredményeit.

Teljes cikk: Híradó

Olvasd tovább Cikk bezárása

Érdemes folytatnunk!

2015. február 19. KONTAKT üzemeltetés

Végéhez ért a SINOSZ Európában is rendkívüli kezdeményezésnek számító KONTAKT Tolmácsszolgáltatásának közel egyéves tesztidőszaka. A tesztidőszak lezárultával 2015. február 18-án egy szakmai konferencia keretében számoltunk be a nyilvánosságnak, szakmai partnereinknek és a SINOSZ tagjainak* a program eredményeiről, és határoztuk meg a célokat a jövőbeli fejlesztésekre vonatkozóan.

Az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió finanszírozásával 2014 márciusában útjára indított KONTAKT Tolmácsszolgáltatás a siketek és nagyothallók számára lehetővé teszi a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli, önálló ügyintézést, így kommunikációjuk akadálymentessé válik munkahelyeken, az egészségügyben, vagy bármely közszolgáltatás igénybevételekor.

A KONTAKT Tolmácsszolgáltatás eddigi működésének értékelését és további fejlesztési irányait dr. Kósa Ádám, a SINOSZ elnöke ismertette az eseményen. Ennek összegzését mellékelt sajtóközleményünk tartalmazza.

A KONTAKT Tolmácsszolgáltatás nemcsak a siket és nagyothalló, hanem a siketvak felhasználók számára is egy új típusú kommunikációs akadálymentesítési szolgáltatást képes biztosítani. Az esemény keretében jelképesen két darab siketvak-klienskészüléket vett át Kedves Éda, a Siketvakok Országos Egyesületének ügyvezetője.

A KONTAKT Tolmácsszolgáltatás fejlesztésében részt vevő szakmai partnereink szintén részt vettek a konferencián. Örömünkre szolgál, hogy körükből az Invitel saját ügyfélszolgálati irodáinak akadálymentesítése céljából is megkezdte a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás alkalmazását.

Az esemény nagy jelentőséggel bírt abból a szempontból is, hogy a konferencia keretében első alkalommal nyújtottunk nyilvános bemutatkozási lehetőséget a SINOSZ munkaerő-piaci szakmai partnereinek.

A dr. Tapolczai Gergely által moderált szakmai kerekasztal-beszélgetésben részt vett Kiss Virág, az Auchan Magyarország Kft. HR vezetője; Rosner Imre, a Szerencsejáték Zrt. karitatív osztályvezetője; Tóthmárton Vera, a TESCO-GLOBÁL Áruházak Zrt. atipikus foglalkoztatási specialistája; Kovács Ildikó, a Nolato Magyarország Kft. HR igazgatója és Gerlei Gyöngyvér, az Invitel vállalati értékesítési igazgatója, akik arra keresték a választ, hogy ma egy vállalatnak mekkora a felelőssége a megváltozott munkaképességű munkatársak integrációjának elősegítésében.

E vállalatok mindegyike kiemelten kezeli a megváltozott munkaképességű, köztük a fogyatékossággal élő, így a siket és nagyothalló munkavállalók foglalkoztatását. A KONTAKT által biztosított akadálymentesítési szolgáltatásnak jelentős szerep juthat a hallássérült alkalmazottaikkal folytatott kommunikáció akadálymentesítésében is.

Az elmúlt 10 hónap során a KONTAKT bizonyította létjogosultságát, amit az új fejlesztések által biztosított további kommunikációs akadálymentesítési lehetőségek még szélesebb körben tesznek alkalmazhatóvá a siket, a nagyothalló és a siketvak személyek önálló életvitelének támogatásában.

 

* A SINOSZ tagjai közül a KONTAKT kiemelt ügyfelei, a szolgáltatás tesztelésében legaktívabban részt vevő felhasználók kaptak meghívást a konferenciára.

Olvasd tovább Cikk bezárása

Elnöki tájékoztató

2015. február 12. KONTAKT üzemeltetés

Köszönjük a sok hozzászólást a szerződés-hosszabbítással kapcsolatban. Ebből is látszik, hogy sokaknak fontos ez a szolgáltatás, és szeretnétek, ha továbbra is élne. Mi is ezt szeretnénk, ezen dolgozunk folyamatosan, és mindent megteszünk, amit tudunk.

Jó hír, hogy jelenleg a meghosszabbítási szerződés határozatlan időre szól. Azaz, ha valaki most rászánja az idejét, és aláírja ezt a szerződést, akkor a projekt további szakaszában nem kell újra eljönnie.

Olvasd tovább Cikk bezárása

Karbantartás

2015. február 12. KONTAKT üzemeltetés

Ma este 20:00 és 23:59 között kisebb leállásokra lehet számítani a szolgáltatásban.

Köszönjük a türelmet!

Ma este 20:00 és 23:59 között kisebb leállásokra lehet számítani a szolgáltatásban.

Köszönjük a türelmet!

Olvasd tovább Cikk bezárása
KONTAKT